Telefonische Hulplijn voor mantelzorgers

Telefonische Hulplijn voor mantelzorgers

Telefonische Hulplijn voor mantelzorgers

Lelie zorggroep start een telefonische hulplijn voor mantelzorgers in verband met corona. Voor onze medewerkers in de zorg betekent de uitbraak van het coronavirus een toename en verzwaring van zorgvragen. In onze zorghuizen verblijven meer cliënten dan normaal. Deze ontwikkeling, gecombineerd met een krap personeelsbestand, zorgen ervoor dat wij keuzes moeten maken. Wij willen en moeten alle beschikbare tijd zoveel als mogelijk kunnen besteden aan goede zorg voor onze bewoners.

In onze zorghuizen merken wij dat het de zorgverleners niet meer altijd lukt om alle telefoontjes die daar binnenkomen zelf te beantwoorden. In een tijd dat mensen hun naaste niet kunnen bezoeken, en zich mogelijk zorgen maken over hem of haar of over zichzelf, maakt dit het extra zwaar. Naast het contact met hun naaste, missen mensen mogelijk ook het gebruikelijke contact met de medewerkers van de zorglocatie. 

Lelie zorggroep heeft daarom met ingang van maandag 30 maart één centrale telefonische hulplijn opgezet. Hier kan men naar bellen voor algemene vragen en een luisterend oor. Bij de hulplijn zitten medewerkers van Lelie zorggroep klaar om te luisteren. Zij beschikken niet over informatie rondom de persoonlijke situatie van bewoners. Hiervoor dienen mensen contact op te nemen met hun EVV’er.

Telefonische Hulplijn Lelie zorggroep 010 – 42 89 518 (maandag –vrijdag van 09:00 –17:00 uur)

 

Zorg verdient waardering

www.leliezorggroep.nl

Waardeer mij

010 - 272 64 44

Vragen? Advies nodig?

Neem dan contact op met een van onze adviseurs.